Carian

Kisah MEMALI

Wednesday, November 10, 2010

Pak Ngah: Parasit PKR di Johor Akhirnya Mengalah....

Dari Kiri Pak Ngah, Sdr Amir Hamzah (Setiausaha PERKASA Johor) dan Dato Zaid Ibrahim dalam satu program anjuran PERKASA di Batu Pahat.

Berita sahih telah diterima daripada seorang teman setelah saya mendapat tiupan angin kencang tersebut. Beliau di kesan mempunyai agenda sendiri sejak awal tahun lalu oleh saya dan teman-teman yang sealiran. Cuma, ketika itu masih ada rasa hormat dan bersangka baik.

Namun tindak tanduknya mula menampakkan diri beliau apabila melalui beberapa orang-orangnya yang datang menghasut dan menyebabkan kerosakan teruk di bumi Parit Sulong sejak bulan Mac yang lalu. Beliau telah menggerakkan jentera untuk melumpuhkan PKR Johor melalui port-folio yang dipegang iaitu sebagai Setiausaha Majlis Pimpinan Negeri Johor semenjak diambil alih kempimpinan negeri olej Hj Anuar Salleh. Dan beliau juga merupakan Pengurus Kempen bagi salah seorang calon Timbalan Presiden yang baru sahaja menarik diri dan menanti masa sesuai untuk keluar parti sahjaja.
Sdr Saiman Marjuki atau Pak Ngah

Beliau adalah seorang guru di sebuah sekolah sekitarnya dan menjadi Ketua Cabang Sembrong. Dari segi logik beliau merupakan seorang GURU PENOLONG KANAN di kawasan parlimen Sembrong semasa Menteri Pendidikan adalah YB Sembrong (Hishamudin Hussein) tidak pula dikenakan apa-apa tindakan oleh pak menteri. Ini melainkan memang beliau di 'planted' atau secara sah dimasukkan kedalam PKR negeri Johor semata-mata untuk merosakkan parti ini yang sedang berkembang seharum kasturi di negeri kelahiran UMNO ini.

Perkembangan di Johor memang nampak ketara apabila keputusan pilihanraya yang lepas telah menyebabkan angka undian yang diperolehi BN sangat merosot daripada tahun-tahun sebelumnya. Ditambah pula kemerosotan penyertaan rakyat terhadap program-program anjuran UMNO berbanding program-program Pakatan Rakyat. Program seperti ceramah umum jika dilihat memang nampak peningkatan yang signifikan atau ketara. Ia dapat dibuktikan daripada jumlah kutipan sumbangan pada setiap program ceramah. Kutipan tidak pernah berkurangan. Saban hari sentiasa meniningkat. Justeru, UMNO mulai merasa gelisah dengan gelagat tersebut dan berstrategi untuk menghalang kemaraan tersebut.

Akhirnya En Saiman Marzuki diarahkan oleh Hishamudin barangkali untuk masuk dalam parti dan dapatkan kepercayaan dan akhirnya dilantik menjadi Setiausaha MPN Johor. Dan telah diketahui umum bahawa ketika itu Pengerusi MPN, Hj Anuar Salleh adalah orang kuat ABIM dan sudah pasti bersifat 'sangka baik'nya tinggi. Tambahan pula beliau tidak menetap di Johor. Jadi, kebanyakan kerja dilakukan oleh cikgu ini. Sudah tentu segala rahsia diperolehi oleh beliau dan secara senyap-senyap beliau menggunakan kedudukannya untuk mengatur langkah merosakkan parti ini di Johor. Cara beliau ialah mendapatkan kepercayaan daripada kalangan anggota parti yang mudah dipengaruhi di setiap cabang dengan harapan dapat merosakkan kepimpinan di cabang-cabang berkenaan.


Akhirnya, anggota-anggota parti yang sama-sama menggerakkan parti kesayangan rakyat ini sejak daripada awal penubuhan termakan pujuk rayunya dan mula merosakkan parti ini. "Terbaru di akhbar Utusan Malaysia (8hb Nov 2010) terpapar berita mempertikaikan Chua Jui Meng dan Keadilan Johor. Turut terlibat Dr`s Zaid (Air Hitam), Pak Ngah (Saiman Marzuki dari Sembrong), Mohd Bakri (Seri Gading), Bariman (Kota Tinggi), Zailan (Timb Pt Sulong), Aziz (Naib Sembrong), Khalid (AMK Seri Gading) dan beberapa pak turut yang terpedaya dengan hasutan. Sebelum itu, di akhbar NST, Mohd Bakri mencemuh Chua Jui Meng Diktator, diikuti cemuhan oleh Zailan dan Aziz di akhbar Sinar Harian yang secara sengaja mengkritik Keadilan di akhbar. Mereka mempergunakan akhbar untuk mengeruhkan keadaan. Tindakan yang biadap." dipetik daripada http://amkj.blogspot.com/

Selain Pak Ngah seorang lagi parasit hidup yang dihidu mengepalai petualang ini adalah Drs Zaid yang berasal daripada Batu Pahat juga di 'plpanted' untuk mundurkan PKR Johor. Melalui Pak Ngah beliau di beri laluan untuk menjadi Ketua Penaja Cabang Ayer Hitam. Saudara/i bole sendiri membaca segala tulisan Drs Zaid ini melalui laman blognya http://drszaid.blogspot.com/search?updated-min=2008-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2009-01-01T00:00:00-08:00&max-results=50 . (melalui pemahaman saya yang cetek melihat beliau adalah jati dan tulen berjiwa UMNO. Berjiwa pejuang 'KETUANAN MELAYU'!!!. Justeru, tiada mustahil dan sebab itu beliau merupakan antara anggota PKR yang bersama PERKASA). Dan beliau juga antara orang-orang penting dalam PKR yang berkempen dan menyebabkan ramai anggota-anggota terpengaruh dan tidak lagi berpegang kepada 17 teras perjuangan PKR yang ditubuh lebih 10 tahun dulu. Sebaliknya mereka memainkan sentimen ketuanan Melayu selari dengan perjuangan UMNO terutama menggunakan isu Pengerusi MPN Johor adalah Dato Chua Jui Ming berbangsa selain Melayu. Buat masa ini beliau masih lagi anggota parti. Dan saya mendesak agar pihak parti menyiasat peribadi serta perilakunya dan melalui serangan di media tempatan terhadap parti sudah cukup menunjukkan sikap tidak setia beliau. Orang seperti ini jika terus dibiarkan bakal merosakkan parti dengan lebih dasyat lagi. Dan hubungan rapat beliau dengan PERKASA memang tiada dapat dinafikan apabila menganjurkan satu program wacana tertutup diantara anggota-anggota PKR di Ayer Hitam dengan PERKASA Johor pada 8 November 2010 lalu.
Drs Zaid, Ketua Penaja, Ayer Hitam

Saya tidak pernah menafikan tentang beberapa telahan daripada 'instinct' saya menyatakan bahawa beliau juga antara yang terlibat dalam beberapa isu yang terjadi di negeri Johor muktahir ini berkait rapat dengan PKR. Isu bermula apabila program ceramah Datuk Seri Anwar dan Dato Chua Jui Ming diganggu oleh pihak polis, isu kain rentang 'sokong DCJM menjadi MB Johor' serta isu gangguan pihak polis terhadap majlis sambutan aidilfitri dimana apabila DCJM mula berucap polis ganggu dan rampas microfon. Dan saya secara konsisten menyatakan bahawa kronologi-kronologi ini memang ada kait rapat dengan bekas Setiausaha MPN Johor ini. Selain itu, beliau juga kelihatan bersama-sama dengan orang-orangnya termasuk orang kanannya Drs Zaid (Ketua Penaja Air Hitam) terlihat sebagai orang kuat dalam beberapa siri program PERKASA di negeri Johor termasuk majlis dialog berkenaan dengan perundangan anjuran PERKASA yang juga dihadiri Dato Zaid Ibrahim tempoh hari di Hotel Katerina, Batu Pahat.

Justeru, segala tindakannya telah dihidu dan dilapor terus kepada Pengerusi MPN Johor yang baru iaitu DCJM. Walaupun beliau agak sedikit kecewa dengan segelintir anggota yang menjadikannya sebagai alasan untuk memburukkan parti. Namun, beliau cukup tabah menghadapinya dan berkata 'kita hadapi ini sebagai satu jalan untuk menuju kemenangan'. Disamping itu, beliau turut menyatakan bahawa beliau tidak pernah ingin untuk menjadi MB Johor apatah lagi jawatan tersebut esklusif untuk orang Melayu. Dan ianya telah termaktub dalam perlembagaan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Johor.

Lantas selepas membuat kajian, DCJM dengan pantas mengumumkan ahli majlis pimpinan yang baru dengan mengenepikan Parasit ini daripada terus mengganggu perjalanan parti.  Dan akhirnya mungkin sebab beliau tiada lagi kerja yang boleh dilakukan sekiranya di luar majlis pimpinan dan tidak lagi diperlukan oleh UMNO untuk mendapatkan sebarang berita maka beliau ambil keputusan untuk keluar daripada parti ini siang tadi.

Selain itu, untuk makluman pembaca beliau baru sahaja pencen sebagai seorang Guru Penolong Kanan di sebuah sekolah di daerah Sembrong beberapa minggu lalu. (kan aneh???? kebiasaanya seorang pesara guru terus sahaja aktif menjadi ahli politik pembangkang. Sebaliknya berbeza buat insan yang bernama Pak Ngah ini apabila pencen sahaja berhenti menjadi pembangkang. Sayugia juga saya hampir pasti bahawa beliau akan aktif pula dengan gerakan NGO suruhan UMNO iaitu PERKASA terutama di negeri Johor.

Pak Ngah @ Saiman Marjuki @ bekas Setiausaha MPN Johor terima kasih kerana sekurang-kurangnya saudara telah menunjukkan diri saudara yang sebenar seawal ini. Selain itu, saudara juga telah mendedahkan anggota-anggota lain yang kami kenalpasti sebagai parasit juga seperti kamu. Jadi awas parasit-parasit lain kerana saya dan teman-teman lain sedang memerhatikan tingkah laku anda. Kami tahu siapa anda.....Kami juga tahu siapa dibelakang anda...?Jangan sampai kami tanggalkan pakaian anda satu persatu sehingga tiada tinggal seurat benang. Maka, silalah menyertai Pak Ngah keluar daripada ini. Parti ini milik semua. Parti ini milik rakyat.Parti ini bukan milik Melayu!!! (kerana sentimen yang dipermainkan oleh beliau ialah sentimen ketuanan Melayu...). Justeru, saya mendesak agar sesiapa dalam parti PKR yang cuba memperjuangkan semangat assabiyah atau ketuanan Melayu agar bertindak keluar daripada parti ini dengan segera!!

....mendepani zaman....
      -zack zaihan-

2 comments:

  1. salam bro,
    posting n info yg menarik..betullah tekaan aku selama ini trojan horse telah masuk PKR bikin onar. Cuma aku harap DSAI jgn terlalu berharap org akn ikhlas dgn perjuangan dan reformasi rakyat. DSAI jg jgn memberi pengharapan terlalu tinggi Menawan Putrajaya. Yg penting kekalkan negeri dan MP. Dpt tambahan kerusi bermakna bonus kpd perjuangan rakyat.
    dari aku rakan reformasi 98

    ReplyDelete
  2. ANDA MENGEMUKAKAN ASAS KENYATAAN YANG KONYOL DAN TIDAK ADA ARGUMENTASI YANG SAH.

    ReplyDelete