Carian

Kisah MEMALI

Sunday, November 14, 2010

PENDURJA PKR JOHOR: Drs Zaid (siri 2)


Salam sejahtera kepada sekalian pembaca. Minggu lalu saya telah mengupas serba sedikit berkenaan dengan perkembangan PKR di Johor. Ia adalah berikut pergolakan dalaman yang berlaku apabila beberapa kerat parasit telah pun ditemui, disahkan kewujudan mereka serta kepalanya yang akhirnya mengalah dengan desakan. Jadi, kali ini saya ingin mengupas sedikit lagi berkaitan dengan salah seorang daripada parasit hidup yang dimaksudkan iaitu Drs Zaid.

Beliau dilaporkan oleh unit risikan sebagai seorang pemikir kepada tim penghancur PKR di negeri Johor. Peranan sebagai seorang perancang strategik menjadikan beliau adalah 'source' utama pihak lawan untuk mendapatkan pelbagai info serta rahsia dalaman PKR negeri. Selain itu, Drs Zaid juga dipercayai mempunyai hubungan rapat dengan seorang anggota PDRM berpangkat pegawai tinggi di salah satu daerah di negeri Johor. Hubungan mereka bukan setakat kawan bahkan mempunyai kaitan rapat dengan perkembangan perjalanan politik beliau.

Saya bukan berhajat untuk mengaibkan sesiapa dalam tulisan saya. Dan selama ini tiada pernah saya berbuat demikian kerna budaya politik yang saya belajar bukan dengan cara menjatuhkan orang lain untuk menaikkan diri. Akan tetapi, isu ini perlu saya bangkitkan atas pertimbangan untuk memastikan pendokong-pondokong serta sahabat-sahabat dan ahli-ahli PKR mahupun PR di negeri Johor tidak condong melihat keadaan parti ini sebagai parti yang kucar-kacir. Sebenarnya perjalanan PKR sangat mengujakan sejak kebangkitan rakyat terutama selepas PRU12 yang lalu. Ketika itu, ramai ahli masyarakat terutama golongan muda sudah mula tiada perasaan malu untuk turut serta dalam pelbagai program kami di Johor.

Perkembangan positif ini membuatkan golongan aristokrat dan pembesar UMNO berasa gusar dan tidak tenang hati. Maka, mereka telah mengadakan perbincangan yang akhirnya berakhir dengan beberapa pendekatan. Dan salah satunya adalah strategi 'planted' seseorang yang ada kebolehan tertentu. Antara mereka yang dikenalpasti adalah Pak Ngah, (seorang guru penolong kanan ketika masuk PKR) dan Drs Zaid, (seorang doktor pakar). Pelan itu sebagai usaha untuk mendapatkan info serta menghalang kemaraan rakyat dengan cara memanipulasikan pelbagai sumber supaya parti kesayangan.

Kejayaan tim pemusnah PKR ini hampir berjaya apabila Pak Ngah dilantik sebagai Setiausaha MPN Johor semasa ianya dipengerusikan oleh Tn Hj Anuar Salleh. Sudah tentu pelbagai rahsia beliau peroleh dan kemungkinan besar ianya dilaporkan terus kepada MP Sembrong yang merupakan Naib Presiden UMNO. Sejurus selepas Dato Chua Jui Ming mengambil alih pentadbiran negeri telah mengenepikan Pak Ngah daripada pentadbiran negeri. Dan siebabkan itu, beliau mengambil keputusan untuk keluar daripada parti beberapa hari lalu.

Akan tetapi, Drs Zaid belum lagi membuat apa-apa keputusan sama ada mahu terus bersama parti atau akan melepaskan jawatan. Beliau ketika ini adalah Ketua Penaja Cabang Ayer Hitam yang dilantik Pak Ngah ketika dia menjadi Setiausaha MPN dahulu.

Peranan besar Drs Zaid adalah tentang strategi untuk melumpuhkan PKR dari dalam. Dan beliau diketahui bukanlah seorang askar sebaliknya general. Maka, siapakah askar-askar beliau dalam PKR Johor? Adakah askar-askar ini di dalam cabang-cabang?....

Jawapan saya, MEMANG ASKAR-ASKAR PEMUSNAH telah pun ada dalam setiap cabang di Johor. Mereka akan merosakkan setiap cabang dengan pelbagai muslihat. Justeru, sekiranya pembaca adalah kalangan AJK Cabang di Johor: saya pohon untuk lakukan selidik serta kaji latar belakang anggota di cabang anda terutama dikalangan AJK.

Selain itu, saya sekali lagi mendesak teman-teman dalam PKR untuk turut menolak Drs Zaid dan mulakan kempen untuk memastikan beliau keluar daripada PKR.

Sekiranya lambat kita bertindak, jangankan NUSAJAYA bahkan ke PUTRAJAYA pon tiada harapan!!!

....mendepani zaman...
       -zackzaihan-

No comments:

Post a Comment